Billink app
Billink app
Eerst zien, dan betalen!
Verbrauch Geschäft
Verbrauch Geschäft
Shopseite Aktionen Kundenservice
Altijd en overal inzicht van al je aankopen met de ‘Mijn Billink app’.

Head of Marketing.

Home →  Werkenbij → Head of Marketing

Head of Marketing

 

Functieomschrijving

Dit is zonder twijfel één van de meest gerse marketing uitdagingen! Het marketing team van Billink zoekt namelijk een gedreven en ervaren marketing manager om onze B2B en B2C marketing strategieën naar de volgende fase te brengen.

 

Over Billink

Billink bestaat inmiddels 10 jaar en blijft onafgebroken één van de snelst groeiende Fintech bedrijven van Nederland. Zowel in 2021 als in 2022 zijn we door Emerce uitgeroepen tot de beste betaalmethode en ook op Trustpilot krijgen we van onze bijna 2 miljoen gebruikers de hoogste score van alle betaalmethodes met 4.8/5 sterren. De afgelopen jaren hebben we keihard aan ons product gewerkt. Zo worden onze iOS en Android apps dagelijks door duizenden klanten gebruikt, verwerken we inmiddels miljoenen transacties en doen we dit voor ca. 3000 webwinkels! We werken met het gehele team dagelijks keihard om de beste van Nederland te blijven én om de populairste (achteraf) betaalmethode van Nederland te worden!

 

Marketing bij Billink

Als Head of Marketing bij Billink ben je verantwoordelijk voor twee belangrijke marketing pijlers. Enerzijds de consument/gebruiker gerichte marketingstrategie (b2c) en anderzijds de zakelijke en sales gerelateerde (b2b) strategie gefocust op bestaande en nieuwe merchants en partners. Op b2c vlak werken we aan campagnes die onze naamsbekendheid, het repetitief gedrag van gebruikers en de acquisitie van nieuwe consumenten verhogen. Binnen de b2b marketing liggen veel ideeën op de plank. Van het opzetten van lead-generation funnels, het inrichten van een gave buyer journey en het inzetten van slimme marketing automation campagnes voor nurture en upsell doeleinde tot het organiseren van kennis events, beurzen en het ondersteunen van het sales team waar nodig. Het marketingteam bestaat naast de Head of Marketing uit een online marketeer en content marketeer en werkt nauw samen met het 4-koppig sales team.

 

Jouw rol als Head of Marketing

We zoeken een ervaren marketeer die zonder moeite bij bovenstaande onderwerpen direct een reeks slimme en liefst ‘out-of-the-box’ ideeën uit de (opgestroopte) mouw schudt. Je bent een aanpakker die naast coachend leidinggeven aan het marketingteam ook zelf de koe bij de hoorns vat. Als lid van het managementteam stel je je proactief op, voorzie je de andere afdelingen van jouw ideeën, maak je slim gebruik van de aanwezige ervaring binnen andere teams en laat je je inspireren door de inzichten van anderen. Je bent in staat om bij grote marketingdoelen de juiste tactieken te bedenken en deze op een analytische manier aan te vliegen met een mix van externe gespecialiseerde resources, slimme software tools en de aanwezige capaciteit met oog voor ROI en dit ook weet te onderbouwen en te verdedigen richting de directie.

 

Functievereisten

Kerncompetenties welke we op hoge waarde schatten

  • Pro-activiteit
  • Inventiviteit
  • Analytisch denkvermogen
  • Technische mindset
  • Adaptief
  • Hoog niet-lullen-maar-poetsen gehalte

 

Wat verwachten we van jou?

Dit keer geen lijstje met x-aantal jaren werkervaring, afgeronde opleidingen etc. We hopen vooral dat je oprecht enthousiast wordt van de hierboven omschreven uitdaging en dat je vingers jeuken om hier jouw ideeën op los te laten. Wel zoeken iemand met een aardige aantoonbare ervaring in online- en offline marketing campagnes, analytics tools, email campagnes, paid advertising, social media campagnes, etc.

 

Wat mag je van ons verwachten?

Ook hier zouden we weer een lijstje kunnen opstellen, maar als de match er is dan komen we er qua arbeidsvoorwaarden wel uit. Qua werklocatie

 

Sollicitatieprocedure

We willen gaan voor een lange termijn commitment van beide kanten. Daarom vliegen we het sollicitatieproces zorgvuldig en op individueel vlak aan en blijft deze vacature openstaan tot we de juiste match gevonden hebben. Grofweg ziet dit proces er als volgt uit:

Ronde 1: Kennismakingsgesprek

Ronde 2: 2e verdiepende gesprek en competentietest (kan vanuit huis)

Ronde 3: Businesscase, dagdeel (ca. 4u, incl compensatie bij no-match)

 

Geïnteresseerd? 

Herken jij jezelf in bovenstaand profiel? 

Solliciteer dan nu via deze link

Binnen twee weken kun je een reactie van ons verwachten. Mocht je nog vragen hebben, kun je deze mailen naar [email protected] 

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld. 

Heb je vragen of wil je meer weten?

NEEM CONTACT OP!

Of bel 010-4141473

  • webwink
  • webshop keurmerk officeel partner