Billink app.
Billink app.
Buy now, Pay later!
Consumer Business
Consumer Business
Pricing Contact
Keep all your purchases in one place with 'My Billink app'.

How can we help you?

You can browse through the topics below to find the information you're looking for.

I would like to know more about Billink

  • What is Billink?

    Billink is a flexible payment solution for online retailers. With Billink, customers can opt only to pay for orders after receipt, while Billink takes on the full payment risk, from invoicing to collection. Billink is completely service-oriented and continually works on new innovations, reliability and ease, both for (business) customers and consumers. Thanks to our competitive pricing and service-oriented attitude, Billink is one of the most attractive post-payment providers in the Netherlands.

  • How does Billink work?

    Wanneer een consument kiest voor de betaaloptie ‘achteraf betalen’, worden er persoonsgegevens ingevoerd. Billink screent deze gegevens realtime om te controleren of de consument voldoet aan de voorwaarden om met Billink te betalen. Wanneer de consument voldoet aan de voorwaarden, wordt de bestelling afgerond. Billink stuurt een factuur per e-mail, welke binnen 14 dagen betaalt dient te worden. Mocht de consument geen toestemming krijgen om achteraf te betalen met Billink, dan verzoeken wij de consument om gebruik te maken van een andere betaalmethode.

  • What is the advantage of offering post-payment?

    Wanneer je achteraf betalen aanbiedt in de checkout van jouw webshop, geef je de consument extra redenen om te bestellen. Er wordt een betrouwbare betaaloplossing aangeboden, de consument kan immers eerst de bestelde producten zien voordat er wordt overgegaan tot betaling. Daarnaast zou het kunnen dat een consument een bestelling wilt plaatsen, maar geen reader of creditcard bij de hand heeft. Het kan voorkomen dat de maand iets langer is dan het salaris, terwijl de consument het product direct nodig heeft. De mogelijkheid tot achteraf betalen haalt eventuele drempels weg voor de klant en kan meer omzet genereren. De bestelling kan nu wel geplaatst worden, in plaats van dat er tot een ander moment gewacht wordt.

  • Can business clients also use 'Buy now, Pay later' with Billink?

    Certainly, Billink 'Buy now, Pay later' is offered to both B2C and B2B clients. For business payments, the limit is €10,000.

  • Which plugins and integrations does Billink offer?

    Op de pagina “integrations and applications” zijn alle platformen te vinden waarmee Billink gekoppeld kan worden. Staat jouw plugin er niet bij? Neem contact met ons op! Je kunt een e-mail sturen naar [email protected] or contact us by phone on +31 (0)10 4141473.

  • I would like to become a client of Billink

  • Does Billink charge any subscription or sign up fee?

    Because we believe that a successful partnership is a two-way street, we think it's important that you can offer Billink without connection costs or a subscription. All we charge is a small fee per transaction :).

  • What do you mean by orders per month?

    Met het aantal orders per maand bedoelen wij het totale aantal orders dat jij met jouw webshop per maand draait.

  • How can I request a quotation?

    Click Click here. to ask about the possibilities, or check out our competitive rates with the rates calculator.

  • What happens after a quotation request?

    Allereerst: bedankt voor de aanvraag! Wij versturen na het ontvangen van de offerteaanvraag direct een offerte naar jouw mailbox. Via de link in het bericht kun jij de offerte bekijken en ondertekenen. Na het ondertekenen nemen wij zo snel mogelijk contact met je op, zodat de samenwerking kan beginnen!

    Wanneer je een aanvraag hebt gedaan en geen offerte hebt ontvangen, kan het zijn dat de e-mail in je spambox is beland. Ook daar niets ontvangen? Dan raden wij aan om 5 minuten af te wachten. Als je dan nog steeds geen offerte hebt gekregen, kun je het beste contact met ons opnemen via de telefoon of e-mail, wij helpen je uiteraard graag verder.

  • Which contact details do you need from me?

    Because we at Billink prefer quick communication via short lines, we'd like to contact you via a direct email address or telephone number. In this way, we can always reach and serve you quickly. We use the contact details you use to serve your customers to refer debtors to you with specific questions.

  • What is a BIC?

    Every bank has its own Bank Identifier Code (BIC). This ensures that international payments are sent to the right bank. The BIC is also referred to as SWIFT address or SWIFT code. Find your bank's BIC on its website.

  • Where can I get help integrating Billink with my webshop?

    Do you need help integrating Billink with your webshop? Download the manual Click here. Having trouble? Fill in the contact form and we'll get in touch with you as soon as possible.

  • I'm already a Billink client

  • When do I get paid?

    Wij betalen je altijd uit na het aantal dagen zoals afgesproken met jouw accountmanager. Je telt het aantal dagen van een order vanaf de startdatum. Elke maandag factureren wij, zodat je uiterlijk op dinsdag de uitbetaling ontvangt. Heb je vragen over de uitbetaling of is er iets misgegaan? Neem dan contact met ons op. Je kunt een send an email or contact us by phone on +31 (0)10 4141473.

  • What happens if a customer doesn't pay (on time)?

    If a customer doesn't pay or doesn't pay on time, we guarantee the order amount. We collect via affiliated third parties. As a webshop, you are at no risk at all: regardless of whether the customer pays, we will transfer the amount within the agreed period.

  • Why can't my customer use 'Buy now, Pay later' with Billink?

    After the consumer submits their data, Billink carries out a credit check. It may be the case that the consumer cannot use post-payment with Billink. There can be several reasons for this. In order to find out the exact reasons, the consumer can send a written request to [email protected].

  • What are the business hours of Billink customer service?

    De klantenservice is te bereiken op maandag tot en met vrijdag van 09:00 uur tot 20.00 uur.

  • How can I reach Billink customer service?

    You can reach the customer service by email bereiken, onder kantooruren via de chat (rechtsonder op deze pagina) en telefonisch via telefoonnummer 010-4141473.

  • Where can I find Billink's general terms and conditions?

    The general terms and conditions (or Billink Terms and Conditions) are enclosed with the contract you have with us. Do you no longer have the contract? Get in touch with us. Are you looking for the terms of use?Click here..

  • Unable to find the answer? Our customer service is happy to help every business day between 9 a.m. and 8 p.m. You can reach us directly via the chat function in the bottom right of your screen, by phone on 010 – 41 41 473, whatsapp via 010 – 41 41 473 or using the contact form.

    • webshop keurmerk officeel partner