Billink app.
Billink app.
Achetez maintenant, payez plus tard !
Consument Entreprise
Betaal met Billink en win je aankoopbedrag terug
Consument Entreprise
Tarifs Contact
Conservez tous vos achats au même endroit avec 'My Billink app'.

Begin je customer journey met betalen.

24 mei 2022 | blog | 3 min leestijd

Dat klinkt natuurlijk vreemd, aangezien de daadwerkelijke betaling meestal pas in de laatste stap van het bestelproces voldaan moet worden. Echter blijkt dat consumenten al in de oriëntatiefase op de hoogte willen zijn van de een aantal belangrijke ‘zekerheden’ die veel webshops pas later in de customer journey presenteren. Onder deze zekerheden vallen bijvoorbeeld de verzendkosten, levertijd, retourvoorwaarden, verzendmethode en ook de betaalmogelijkheden. We zeggen niet voor niets: je krijgt maar één keer de kans om een eerste indruk te maken.

 

Product presentatie slechts het begin

Consumenten komen je webshop vaak binnen in hun zoektocht naar een bepaald product of om inspiratie op te doen. Logischerwijs besteden veel online retailers dus veel energie aan mooie afbeeldingen van de producten, pakkende omschrijvingen, duidelijke specificaties en slimme up- en cross-sell tactieken om de kans dat een consument overtuigd wordt door jouw producten zo hoog mogelijk te maken. Dit is uiteraard heel belangrijk, echter maar een deel van de overwegingen van een consument die zich in de oriëntatiefase bevindt. Naast de inhoudelijke overweging van het product wil de consument ook overtuigd worden door de service die je als webwinkel biedt.

 

Achteraf betalen mogelijk

Onder die service vallen o.a. voorgenoemde punten als levertijden, verzendkosten, retourvoorwaarden, verzendmethode maar ook zeker de mogelijkheden die de consument heeft om de uiteindelijke bestelling te betalen. Ca. 4 miljoen Nederlanders geven de voorkeur hun online bestellingen pas te betalen nadat ze zeker zijn van hun producten, de levering en het nakomen van de beloftes die de webshop doet. Daarom heeft het weergeven van de betaalmogelijkheden vroeg in de customer journey een enorme positieve impact op de over-all conversie van je webshop. Hoe eerder de consument weet dat achteraf betalen een mogelijkheid is, hoe groter de kans dat hij overtuigd wordt zijn bestelling in jouw webshop te plaatsen. Hieronder geven we je 6 tips hoe je de mogelijkheid om achteraf te betalen door je hele customer journey kunt integreren om zo de totale conversie een boost te geven.

 

Best Practices

Zo hebben we nog een best practices waarmee je je conversie kunt verhogen. Zie hieronder een handige check list die je kunt aflopen.

STAP1

Stap1: Benoeming

Plaats het Billink logo in de check out én voeg de tekst ‘Achteraf betalen met Billink’ toe. Dit verhoogt de herkenning en verlaagd de twijfels bij consumenten. Gebruik altijd het oranje logo of één van onze check out banners.

 

Stap2: Positie

Plaats Billink zo hoog mogelijk in de lijst met mogelijke betaalmethoden. Hierdoor zien consumenten in één oogopslag dat achteraf betalen mogelijk is.

Stap2

Stap3: Footer vermelding

Voeg het Billink logo aan de footer van jouw website toe. Hierdoor ziet de consument al tijdens het shoppen welke betaalmogelijkheden er allemaal zijn. Dit straalt vertrouwen uit.

 

Stap4: Pagina met betaalmethoden

Heb jij een ‘betaalmethoden’-pagina op jouw website? Voeg daar een korte beschrijving over Billink toe. Zo weet jouw klant precies hoe achteraf betalen met Billink werkt.

 

Meer tips voor jouw webshop

1651756184713-11

Productpagina

Benoem op de productpagina dat de consument achteraf kan betalen met Billink. Op deze manier is de consument op de hoogte van de verschillende betaalmogelijkheden van jouw webshop.

1651758756326-Ontwerp zonder titel (9)

Homepagina

Zet in een banner op jouw homepagina dat de consument achteraf kan betalen met Billink. Bijvoorbeeld in de topbanner onder de menubalk.

Billink logo’s nodig? 

Deel dit artikel op:

Ook Billink in je checkout?

Bekijk pakketten

Of klik hier om een offerte op te vragen. Onze sales afdeling zal dan een passend voorstel voor je opstellen en dit binnen 24 uur toesturen.

Gerelateerde Blogs

MicrosoftTeams-image (149) 1

Samenwerking met Billink leidt tot 7% minder retouren en 45% minder kosten

Rik-Burgersdijk-Jelle-Gudden-6

Les entreprises paient ensuite avec Billink | Proforto raconte

MicrosoftTeams-image (32) 1

Billink nommé mode de paiement le mieux noté aux Pays-Bas

Plus d'information?

Calculateur de tarifs

Remplissez notre calculateur de tarifs et découvrez à quel point vous pouvez offrir Billink de manière avantageuse ! Aller à la calculatrice>

Intégrations

Billink a une option d'intégration pour presque toutes les plateformes. Plus d'informations>

Demander un devis

Remplissez le formulaire et nous vous enverrons un devis super compétitif. Citation requise>

  • webshop keurmerk officeel partner