Webwinkels met achteraf betalen zien omzet stijgen.

Webwinkels met achteraf betalen zien omzet stijgen.

Billink in het kort:

  • Start vandaag nog met Billink
  • Gegarandeerde uitbetaling
  • Zorgeloos verkopen, hogere omzet
  • Hoge acceptatiegraad
  • Zorgvuldige financiële check
  • Maandelijks opzegbaar

De 5 belangrijkste voordelen van achteraf betalen

Apr 29, 2016

Je bent ondernemer en hebt een goed idee? In een handomdraai richt je jouw webwinkel in en start je met jouw eigen online winkel. Toch verlaten veel bezoekers van jouw webwinkel deze zonder een aankoop te doen. Wat kun je hieraan doen?

Kopen op afstand is risicovol voor de klant. Vanwege een grote groei in en diversiteit aan webwinkels, weet de klant vaak niet met wie zij zakendoet. Is de verkoper wel te vertrouwen? Wordt de bestelling wel geleverd? Krijg ik mijn aankoopbedrag teruggestort? Met achteraf betalen plaatst een (particuliere óf zakelijke) klant een bestelling en betaalt deze binnen de betaaltermijn van 14 dagen. Het aanbieden van achteraf betalen heeft daarmee een positieve psychologische werking en biedt jou als ondernemer meerdere voordelen:

1. Eenvoud voor ondernemer en klant

Misschien wel het belangrijkste voordeel: de eenvoud voor ondernemer en klant.

  • Veilige manier van betalen: achteraf betalen geeft een gevoel van veiligheid voor de klant, omdat er online geen persoonlijke bankgegevens hoeven te worden achtergelaten;
  • Vertrouwen in webwinkel neemt toe: de klant heeft zekerheid van levering en kan het product eerst zien en controleren, alvorens te betalen.
  • Alleen betalen voor te behouden producten: zeker bij fashion items, zoals kleding en schoenen, wil de klant de bestelling graag eerst passen voordat zij beslist om de items wel of niet te houden.
  • Niet meer wachten op retourgeld: wanneer de bestelling direct is betaald en de klant is niet tevreden, dient de klant vaak te lang te wachten op de financiële afhandeling.
  • Eenvoudig bestellen: online winkelen kan overal, op ieder moment. De klant heeft echter niet altijd een betaalpas of reader bij de hand, waardoor de kans groot is dat zij de webwinkel verlaat zonder aankoop. Met achteraf betalen kunnen klanten altijd en eenvoudig een bestelling plaatsen.
  • Even krap bij kas? Geen probleem: wanneer de klant tijdelijk niet voldoende saldo heeft, kan zij middels achteraf betalen toch de bestelling plaatsen. De klant kan de betaling voldoen op het moment dat het haar uitkomt, binnen de gestelde betaaltermijn van 14 dagen.

2. Voldoen aan wettelijke verplichting

Webwinkels zijn wettelijk verplicht tot het aanbieden van een mogelijkheid tot achteraf betalen voor ten minste 50% van het aankoopbedrag (Art. 7:26 lid 2 BW). Er zijn verschillende mogelijkheden om te voldoen aan deze verplichting. Een achteraf betaalprovider is voor alle betrokken partijen vaak de meest aantrekkelijke.

3. Geen risico op wanbetaling

Het risico dat een product wordt uitgeleverd maar niet betaald, zorgt bij veel ondernemer voor slapeloze nachten. Een achteraf betaalprovider neemt dit risico uit handen. Wanneer een klant in het bestelproces kiest voor achteraf betalen, wordt er een credit check uitgevoerd. Wanneer de credit check een positieve feedback geeft, koopt de achteraf betaalprovider de ontstane factuur over en garandeert uitbetaling aan jou als ondernemer. Wordt jouw klant niet kredietwaardig geacht, dan kan zij in de check-out direct voor een andere betaalmethode kiezen, zoals iDEAL of Creditcard, en verlies jij niet de aankoop.

4. Vaarwel administratieve rompslomp!

Doordat de achteraf betaalprovider de ontstane factuur volledig overneemt (koopt), neemt zij het volledige debiteurentraject voor jou uit handen, waaronder de credit check, facturatie, debiteurenbeheer en mogelijke incassoprocedure. Jij krijgt immers gewoon jouw factuur betaald!

5. Conversiestijging en hogere orderwaarde

Last but not least, webwinkels die achteraf betalen aanbieden, profiteren van een flinke omzetgroei van maar liefst 18-22%, blijkt uit cijfers van Billink (2015). Daarnaast neemt ook de gemiddelde orderwaarde sterk toe met gemiddeld 19,3% (Billink, 2015).

Achteraf betalen met Billink

Billink is een 100% Nederlandse achteraf betaalprovider, welke op de E-commerce markt gekenmerkt wordt door het Financieel Dagblad en Accenture Award als één van de meest innoverende organisaties. Billink onderscheidt zich door lage kosten én de mogelijkheid om ook jouw zakelijke klant achteraf te laten betalen.

Meer service, gemak en conversie, dat is het uitgangspunt!

Wil je meer weten over Billink, neem direct contact op via [email protected] of 010 – 4141 473.

Heb je vragen of wil je meer weten?

Neem contact op!

Of bel 0900 - 04 000 31