Probeer altijd eerst contact op te nemen met de webshop. De bij Billink aangesloten webshops zijn verplicht om via minimaal twee verschillende manieren (telefoon, chat, e-mail, etc.) bereikbaar te zijn. Is een webshop helemaal niet bereikbaar na meerdere keren proberen? Vul dan het contactformulier in, wij gaan dan kijken wat we voor je kunnen doen.
Heb je na vijf werkdagen nog steeds geen reactie ontvangen? Stuur jouw correspondentie door naar Billink via [email protected]. Wij zullen dan een dispuut aanmaken en proberen om contact met de webshop.
Billink voert een credit check uit met de gegevens die je bij de bestelling hebt ingevuld. Wij controleren onder andere je adres, naam, geboortedatum, IP-adres en eventueel nog openstaande facturen bij Billink. Wanneer wij aangeven dat het niet mogelijk is om de bestelling achteraf te betalen met Billink, kun je kiezen voor een andere betaalmethode. Vanwege de privacywetgeving kunnen we de reden waarom je bent afgewezen niet zien.
Is het volgens jou niet logisch dat je niet geaccepteerd wordt? Dan is er de mogelijkheid om je online veilig te identificeren met iDIN via de vertrouwde omgeving van je eigen bank. Heb je tijdens de bestelling een telefoonnummer opgegeven? Dan krijg je een sms met de vervolgstappen. Nadat je voor iDIN hebt gekozen en je bank hebt geselecteerd, kom je in de beveiligde inlogomgeving van je bank. Na het inloggen krijg je te zien welke gegevens er met Billink worden gedeeld. Het gaat hierbij om je volledige naam, geboortedatum en adresgegevens. Deze worden vervolgens met een klik op de knop beveiligd naar Billink verstuurd. Billink ontvangt uiteraard niet je betaalgegevens en iDIN is dan ook geen betaalmethode. Ook je bank krijgt niet te zien welke webshop jij bezoekt.
Toch nog een vraag over de acceptatie? Stel ze hier.
Wanneer je niet kunt inloggen in de Billink app., sluit de app dan volledig af op je telefoon en herstart ze. Als ook dit niet werkt, zou je kunnen proberen om de app te verwijderen en opnieuw te downloaden uit de Google Play Store (Android) of de Apple App Store (iOS). Mocht ook dit geen uitkomst bieden, vul dan het contactformulier in en omschrijf dan gedetailleerd de problemen die je ondervindt met de Billink app.
Goed om weten: Wij werken dagelijks aan de verdere ontwikkeling van onze app. Elke feedback die je hebt als eindgebruiker is natuurlijk welkom.
Het kan zijn dat de webwinkel waar je je bestelling hebt geplaatst een langere verwerkingstijd of leveringstijd heeft dan je van hen gewend bent. Wij hebben alle bij Billink aangesloten webshops gevraagd om dit aan ons te laten weten, zodat wij hier rekening mee kunnen houden bij het versturen van de factuur. Gebruik de Track&Trace code die je van de webwinkel hebt ontvangen om de actuele voortgang van je levering te volgen.
Als je levering toch vertraging oploopt en de webshop heeft ons dit niet laten weten, kunnen wij de factuur (al dan niet in samenspraak met de webshop) voor je pauzeren of uitstellen. Hiervoor kun je het bijgaande formulier invullen. Zo hopen wij ook in tijden van pandemie ons credo “Eerst zien, dan betalen!” waar te kunnen maken.