Billink app.
Billink app.
Eerst zien, dan betalen!
Consument Zakelijk
Consument Zakelijk
Winkelstraat Acties Contact
Altijd en overal inzicht van al je aankopen met de ‘Mijn Billink app’.

Hoe kunnen we je helpen?

Je kunt ook de onderstaande onderwerpen doorzoeken om de informatie te vinden waarnaar je op zoek bent.

Actueel

  • De webshop is onbereikbaar, wat kan ik doen?

    Probeer altijd eerst contact op te nemen met de webshop. De bij Billink aangesloten webshops zijn verplicht om via minimaal twee verschillende manieren (telefoon, chat, e-mail, etc.) bereikbaar te zijn. Is een webshop helemaal niet bereikbaar na meerdere keren proberen? Vul dan het contactformulier in, wij gaan dan kijken wat we voor je kunnen doen.

  • De webshop reageert niet op mijn vraag, wat nu?

    Heb je na 5 werkdagen nog steeds geen reactie ontvangen? Stuur jouw correspondentie door naar Billink via [email protected]. Wij zullen dan een dispuut aanmaken en proberen om contact met de webshop.

  • Ik kan niet met Billink betalen, wat kan ik doen?

    Billink voert een credit check uit met de gegevens die je bij de bestelling hebt ingevuld. Wij controleren onder andere je adres, naam, geboortedatum, IP-adres en eventueel nog openstaande facturen bij Billink. Wanneer wij aangeven dat het niet mogelijk is om de bestelling achteraf te betalen met Billink, kun je kiezen voor een andere betaalmethode. Vanwege de privacywetgeving kunnen wij helaas de reden waarom je bent afgewezen niet inzien.

    Is het volgens jou niet logisch dat je niet geaccepteerd wordt? Dan is er de mogelijkheid om je online veilig te identificeren met iDIN via de vertrouwde omgeving van jouw eigen bank. Heb je tijdens de bestelling een telefoonnummer opgegeven? Dan krijg je hier een sms over met de vervolgstappen. Nadat je voor iDIN hebt gekozen en je bank hebt geselecteerd, kom je in de beveiligde inlogomgeving van je bank. Na het inloggen krijg je te zien welke gegevens er met Billink worden gedeeld. Het gaat hierbij om je volledige naam, geboortedatum en adresgegevens. Deze worden vervolgens met één klik op de knop beveiligd naar Billink verstuurd. Billink ontvangt uiteraard niet jouw betaalgegevens en iDIN is dan ook geen betaalmethode. Ook jouw bank krijgt niet te zien welke webshop jij bezoekt.

    Toch nog een vraag over de acceptatie? Stel ze hier.

  • Ik heb problemen met de Billink app, wat kan ik doen?

    Wanneer je niet kunt inloggen in de Billink app., sluit de app dan volledig af op je telefoon en herstart ze. Als ook dit niet werkt, zou je kunnen proberen om de app te verwijderen en opnieuw te downloaden uit de Google Play Store (Android) of de Apple App Store (iOS). Mocht ook dit geen uitkomst bieden, vul dan het contactformulier in en omschrijf dan gedetailleerd de problemen die je ondervindt met de Billink app.

    Goed om te weten: wij werken dagelijks aan het doorontwikkelen van onze app. Elke vorm van feedback van jou als eindgebruiker is natuurlijk welkom.

  • Mijn bestelling is vertraagd door COVID-19. Wat kan ik doen?

    Het kan zijn dat de webwinkel waar jij je bestelling hebt geplaatst een langere verwerkingstijd of leveringstijd heeft dan je van hen gewend bent. Wij hebben alle bij Billink aangesloten webshops gevraagd het kenbaar te maken bij ons, zodat wij hier rekening mee kunnen houden bij het versturen van de factuur. Gebruik de Track & Trace code welke je van de webwinkel hebt ontvangen om de actuele voortgang van je levering te checken.

    Mocht jouw levering onverhoopt vertraging oplopen en is dat door de webshop niet kenbaar gemaakt aan ons, dan kunnen wij de factuur (al dan niet in samenspraak met de webshop) voor je pauzeren of uitstellen. Hiervoor kun je direct bijgaand formulier invullen. Zo hopen wij ook in tijden van pandemie ons credo “Eerst zien, dan betalen!” waar te kunnen maken.

  • Levering en retourneren

  • Wat moet ik doen als ik mijn bestelling wil terugzenden?

    Mocht je, om welke reden dan ook, niet tevreden zijn met de geleverde goederen, dan kun je ze retourneren. Dit doe je door je retourzending aan te melden bij de webshop waar je de bestelling hebt geplaatst.

    De webshop maakt na ontvangst van de goederen bij Billink een melding van je retour, waarna je factuur wordt gecrediteerd met de retour gezonden goederen. De gegevens van de webshop staan op de factuur of op de website van de webshop. Heeft de webshop je retour na 2 weken nog niet verwerkt? Neem dan contact op de webshop om te vragen of je retour is aangekomen.

  • Kan ik alle producten retourneren?

    Nee, niet alle producten kunnen worden geretourneerd. De voorwaarden van de webshop waar je de bestelling geplaatst hebt zijn leidend, al moeten ze natuurlijk wel billijk zijn.

    Denk bij producten die je niet kan retourneren aan bijvoorbeeld op maat gemaakte goederen, gepersonaliseerde goederen of bederfelijke (etens)waren. Ook goederen die vanwege hygiëne verzegeld zijn, kunnen doorgaans niet worden geretourneerd wanneer de verzegeling verbroken is. Raadpleeg voor de zekerheid altijd de algemene voorwaarden van de webshop.

  • Ik wil mijn bestelling annuleren. Kan dat nog?

    Heb je net een bestelling gedaan, maar heb je je toch bedacht? Annuleer de bestelling bij de webshop waar je de bestelling hebt geplaatst. Zij zullen de annulering doorgeven aan Billink. Als de bestelling al is verstuurd, kan je ze weigeren aan de deur. Als je dit expliciet aangeeft aan de bezorger zal hij of zij de zending retour afzender sturen. Heb je de zending geaccepteerd, dan moet je zelf de retourzending organiseren. Raadpleeg hiervoor de webshop in kwestie.

  • Waarom krijg ik al een factuur als ik mijn bestelling nog niet heb ontvangen?

    Drie dagen nadat je een bestelling hebt geplaatst, krijg je automatisch de factuur opgestuurd. Soms gebeurt het dat de levering van je bestelling vertraging oploopt, waardoor je de factuur eerder ontvangt. Uiteraard geldt dat je ze pas hoeft te betalen na de ontvangst van je bestelling. Indien je vragen hebt over de levering van je bestelling, dan adviseren wij je om contact op te nemen met de webshop. Billink heeft namelijk geen inzage in het verzendproces van je bestelling.

  • Wat moet ik doen als ik beschadigde producten heb ontvangen?

    Een beschadigde zending is in de kern iets tussen de webshop en jijzelf. In eerste instantie dien je dus altijd contact op te nemen met de webshop. Wanneer je er met de webshop niet uitkomt, kan Billink een dispuut voor je aanmaken. Billink kan je assisteren en adviseren, maar neemt geen stelling in dergelijke disputen.

  • Mijn retourzending is niet aangekomen bij de webshop. Wat nu?

    Het kan gebeuren dat je retourzending niet bij de webshop aankomt. Dit is vervelend, zowel voor jou zelf als voor de webshop. In zo’n geval is het aan de verzender (jijzelf op dat moment) om de pakketverzender in kwestie hiervan op de hoogte te stellen het geval te reclameren. Noodzakelijk hiervoor is wel dat je een track & trace-code hebt van je retourzending. Wanneer jouw reclamatie terecht is en het pakket inderdaad buiten jouw schuld om vermist is in het bezorgtraject, vergoed de pakketverzender jouw kosten.

    Klantenservice PostNL

    Klantenservice DHL

    Klantenservice DPD

  • Betalingen

  • Kan iemand anders mijn factuur betalen?

    Ja, dat kan! In onze app vind je een deelbare betaallink terug, welke in principe door iedereen betaald kan worden.

  • Hoe kan ik mijn factuur betalen?

    Je kunt de factuur zowel in je mailbox als in de Billink app. terugvinden. Bekijk je de factuur in de mail? Dan kun je eenvoudig de QR-code scannen met je mobiel bankieren app. Als je de factuur via de Billink app wilt betalen, kun je gebruikmaken van de iDEAL link.

  • Waar kan ik mijn iDEAL link vinden?

    Je kunt eenvoudig betalen via iDEAL als je inlogt in onze app environment.. Daarnaast is de iDEAL button ook te vinden in de e-mail met je factuur die we je sturen nadat je de bestelling hebt ontvangen.

  • Wat gebeurt er als ik niet op tijd betaal?

    Als je te laat betaalt, ontvang je van Billink een herinnering per e-mail. Houd er rekening mee dat er extra kosten berekend kunnen worden in verband met de late(re) betaling. In deze e-mails staat altijd duidelijk aangegeven wat je uiterste betaaldatum is. Als je de factuur niet binnen de gestelde termijn betaalt, kan het zijn dat Billink jouw factuur door een derde partij laat incasseren. Hiermee kunnen eventueel extra kosten gepaard gaan.

  • Ik heb de factuur al betaald, waarom ontvang ik nog een herinnering?

    Waarschijnlijk hebben de betaling en de herinnering elkaar gekruist. Het kan ook zijn dat wij het bedrag (nog) niet hebben ontvangen of dat de betaling aan de webshop zelf is overgemaakt. Mocht je de betaling langer dan 3 dagen geleden naar Billink hebben overgemaakt, vul dan ons contactformulier in en upload je betaalbewijs.

  • Ik heb geen factuur ontvangen, hoe kan dat?

    Controleer naast de inbox ook de spamfolder van je mailbox. Vind je ook daar geen factuur? Neem contact met ons opWellicht heb je een verkeerd e-mailadres ingevuld tijdens het plaatsen van de bestelling, waardoor je de e-mail niet hebt ontvangen.

  • Ik heb te veel betaald, wanneer krijg ik mijn geld terug?

    Als je te veel hebt betaald voor een factuur, laat dit dan direct weten via contactformulierOnze administratie maakt elke dinsdag en vrijdag de terugbetalingen (‘refunds’) over.

  • Waarom zijn er bij mij sommatiekosten in rekening gebracht?

    Als je je factuur niet binnen de gestelde betaaltermijn betaalt, brengt Billink sommatiekosten in rekening. Deze sommatiekosten komen bovenop het oorspronkelijke factuurbedrag. Je wordt hierover per mail geïnformeerd. Zorg er wel voor dat je zo snel mogelijk de factuur met sommatiekosten betaalt. Hiermee voorkom je dat er meer bijkomende kosten gerekend gaan worden in de toekomst.

  • Kan ik mijn factuur opnieuw ontvangen?

    Natuurlijk kan dat. In onze Billink app of op mijn.billink.nl kun je altijd alle betaaloverzichten terugvinden. Heb je de officiële factuur opnieuw nodig? Dan kan je natuurlijk het contactformulier invullen.

  • Ik heb de betaling gedaan aan de webshop, wat nu?

    Het kan natuurlijk gebeuren dat je de betaling per ongeluk hebt overgemaakt aan de webshop zelf. Wij raden je aan om hierover contact op te nemen met de webshop. Zij kunnen de order op betaald zetten, zodat je geen verdere berichtgeving van ons ontvangt.

  • Kan ik betalen met creditcard?

    Betalen met creditcard is niet mogelijk bij Billink. Een creditcard geeft je bij reguliere betalingen op het internet de verzekering dat je je betaling kunt omkeren bij problemen. Bij Billink geldt de aankoopbescherming. Je betaalt pas wanneer je tevreden bent met je bestelling.

  • Kan ik betalen met een bankkaart?

    Je kunt bij Billink ook betalen met een bankkaart. Houd, in verband met de betalingstermijn, wel rekening met een verwerkingstijd van minimaal 2 werkdagen.

    Als je een bankkaart gebruikt, vul je achtereenvolgens in:

    1) Bedrag – Hier vul je het factuurbedrag in (in euro’s) dat je wilt overmaken.

    2) IBAN ontvanger – Hier vul je het IBAN-nummer van Billink in – Dit is NL43 RABO 0152 7253 93.

    3) Naam ontvanger – Hier vul je in: Billink B.V.

    4) Omschrijving / Betalingskenmerk – Hier vul je het factuurnummer in zoals omschreven op de factuur.

    5) Handtekening – Zet hier uw handtekening, daarmee geef je toestemming de betaling uit te voeren.

  • Over Billink

  • Hoe werkt Billink achteraf betalen?

    Wanneer je tijdens het afrekenen kiest voor de betaaloptie ‘achteraf betalen’, kun je jouw persoonsgegevens invullen. Zodra de credit check je accepteert, wordt de bestelling afgerond en ontvang je een factuur van Billink per e-mail. Wanneer je de bestelling hebt ontvangen, dient de factuur binnen 14 betaald te zijn.

  • Wat is achteraf betalen?

    Door te kiezen voor ‘achteraf betalen’ bestel je eerst het product bij een webshop en betaal je achteraf binnen veertien dagen. Het is de ideale betaaloplossing voor als je onderweg bent en geen reader of creditcard bij de hand hebt. Daarnaast biedt ‘achteraf betalen’ de mogelijkheid om een nieuwe webshop te ontdekken en eerst de producten in het echt te zien, om vervolgens pas achteraf te betalen met Billink. Eerst zien, dan betalen!

  • Wat is het voordeel van achteraf betalen?

    Het grote voordeel van achteraf betalen is ‘eerst zien, dan betalen’. Zodra je de bestelling hebt ontvangen en hebt kunnen oordelen dat het aan de verwachting voldoet ga je over tot het betalen van de factuur. Achteraf betalen is een vorm van aankoopbescherming. Ontvang je de bestelling niet, dan hoef je de factuur niet te betalen. Mocht de bestelling niet aan de verwachting voldoen, dan kan je deze retour sturen naar de webshop waar je de bestelling hebt geplaatst.

  • Kunnen bedrijven ook achteraf betalen met Billink?

    Zeker, bij Billink is het voor zowel particulieren als bedrijven mogelijk om achteraf te betalen. Billink biedt zelfs als enige in Nederland bedrijven de mogelijkheid om tot een maximum van €10.000,- op factuur te bestellen.

  • Wat zijn de adresgegevens van Billink?

    E-mailadres: [email protected]
    Bezoekadres: Gentseweg 7, 2803PC Gouda
    KVK Nummer: 24474894
    BTW Nummer: NL8214.03.722.B01
    IBAN: NL43 RABO 0152 7253 93
    BIC: RABONL2U

  • Waar kan ik de Billink app downloaden?

    Voor iOS is de Billink app te downloaden in de App Store, voor Android is de Billink app te downloaden in de Google Play Store. Wil je via je desktop inloggen op de app? Klik Klik dan hier..

  • Ik kan niet inloggen in de app, wat kan ik doen?

    Je vult het e-mailadres in waarmee je de bestelling bij de webshop hebt geplaatst. Daarna ontvang je op dit e-mailadres de link om in te loggen.

    Ontving je de link niet? Controleer de spamfolder. Hier ook niets ontvangen? Wellicht heb je het e-mailadres verkeerd ingevuld bij het plaatsen van de bestelling. Neem in dit geval contact met ons op.

  • Wat is het voordeel van de Billink app?

    De Billink app geeft je een compleet overzicht van al je onbetaalde en betaalde Billink facturen. Je hoeft je dus niet meer af te vragen of je nog facturen hebt openstaan. Daarnaast betaal je openstaande facturen gemakkelijk door de iDEAL knop in de app te gebruiken.

  • Ik zie mijn bestelling niet terug in de app of in Mijn.Billink.nl. Hoe kan dit?

    Na het plaatsen van je bestelling duurt het maximaal 10 minuten voordat je bestelling zichtbaar is in de Billink-app of in de online klantomgeving Mijn.Billink.nl. Zie je na 10 minuten nog steeds geen bestelling staan? Check dan even of je het juiste e-mail adres gebruikt of dat je geen spelfout hebt gemaakt. Niets van dat alles? Contact ons even via het contactformulier.

  • Waarom staat mijn vraag niet in jullie veel gestelde vragen?

    Bij Billink proberen we je altijd zo goed als mogelijk te helpen. Het kan natuurlijk gebeuren dat je een vraag hebt de nog niet tussen onze veel gestelde vragen staat. Vul in dat geval even kort het het contactformulier in. Wij beantwoorden je vraag dan, maar misschien nog wel belangrijker: iemand anders met eenzelfde vraag kan dan wél geholpen worden via deze pagina.

  • Billink aankoopbescherming

  • Wat gebeurt er als mijn aankoop niet aan mijn verwachtingen voldoet?

    Als het aan jou geleverde product niet voldoet aan de verwachtingen die je erbij had, kun je het geheel zonder bijkomende kosten van Billink retour sturen naar de webshop. De kosten van de retourzending zijn afhankelijk van de voorwaarden van de webshop waar je je aankoop hebt gedaan. Achteraf betalen met Billink geeft je de mogelijkheid om een product eerst met je eigen ogen te beoordelen, om zo te kunnen bepalen of je het product wilt houden. Eerst zien, dan betalen!

  • Wat gebeurt er als mijn bestelling niet geleverd wordt?

    Wanneer je de bestelling niet hebt ontvangen, kunnen er een aantal dingen aan de hand zijn. Controleer of je een bericht hebt ontvangen van de webwinkel, mogelijk is je bestelling vertraagd. Is dat niet het geval, neem dan contact op met de webshop via het contactformulier op hun website. Wij kunnen jouw factuur eenmalig 14 dagen pauzeren, vul daarvoor dit het contactformulier in.

    Vergeet niet: je betaalt pas wanneer je de bestelling hebt ontvangen.

  • Hoe maak ik aanspraak op de Billink aankoopbescherming?

    Bij elke order die jij met Billink afrekent bij de webshop ben je verzekerd van de Billink aankoopbescherming. Als er een dispuut is, hoef je niet apart de bescherming aan te roepen. Billink zal een dispuut aanmaken in het disputensysteem en pas na onderling goedvinden van zowel jij, als consument, als de webshop wordt het dispuut aangemerkt als “opgelost”. Zolang er een dispuut lopend is, is de betaalcyclus van jouw order gepauzeerd en hoef je niet te betalen. Eerst zien, dan betalen!

  • Veiligheid en privacy

  • Hoe herken ik een e-mail van Billink?

    Je kunt een e-mail van Billink herkennen aan het “@billink.nl” domein. Ieder e-mailadres dat niet eindigt op @billink.nl is niet van ons.

  • Ik denk dat ik een phishingmail heb gekregen

    Vertrouw je een ontvangen e-mail niet en denk je dat deze afkomstig is van Billink? Neem dan contact met ons op.Wij kunnen gemakkelijk nagaan of wij inderdaad een e-mail naar je hebben gezonden.

  • Wat te doen bij fraude?

    Heb je te maken met fraude? Neem contact met ons opNeem contact met ons op. Wij leggen je graag uit welke vervolgstappen je het beste kunt nemen. Wij nemen dan contact op met de webshop die de goederen heeft geleverd.

  • Ik wil mijn gegevens wijzigen

    Wanneer je ervoor kiest om een bestelling achteraf te betalen met Billink, voeren wij automatisch een creditcheck uit. Dit betekent dat wij nagaan of alle gegevens goed zijn ingevuld en of je gebruik kan maken van Billink achteraf betalen. Als wij de creditcheck hebben uitgevoerd, is het niet meer mogelijk om deze gegevens aan te passen.

  • Kun je geen antwoord vinden? Onze klantenservice zit elke werkdag voor je klaar van 9 tot 20u. Je kunt ons direct bereiken via de chat functie rechts onderin je scherm, telefonisch via 010 – 41 41 473, whatsapp via 010 – 41 41 473 of via het contactformulier.

    • webwink
    • webshop keurmerk officeel partner