Billink app
Billink app
Eerst zien, dan betalen!
Billink is verkozen tot beste betaalmethode in de Emerce100!
Consument Zakelijk
Winkelstraat Acties Klantenservice
Altijd en overal inzicht van al je aankopen met de ‘Mijn Billink app’.

Hoe kunnen we je helpen?

Je kunt ook de onderstaande onderwerpen doorzoeken om de informatie te vinden waarnaar je op zoek bent.

Ik wil meer weten over Billink

  • Wat is Billink?

    Billink is een flexibele betaaloplossing voor online retailbedrijven. Met Billink kunnen klanten ervoor kiezen om bestellingen pas na ontvangst te betalen, terwijl Billink het volledige betaalrisico overneemt, van facturatie tot incasso. Billink is volledig servicegericht en werkt continu aan nieuwe innovaties, betrouwbaarheid en gemak, zowel voor (zakelijke) klanten als consumenten. Door onze scherpe prijsstelling en servicegerichtheid, is Billink een van de meest aantrekkelijke aanbieders van achteraf betalen in Nederland.

  • Hoe werkt Billink?

    Wanneer een consument kiest voor de betaaloptie ‘achteraf betalen’, worden er persoonsgegevens ingevoerd. Billink screent deze gegevens realtime om te controleren of de consument voldoet aan de voorwaarden om met Billink te betalen. Wanneer de consument voldoet aan de voorwaarden, wordt de bestelling afgerond. Billink stuurt een factuur per e-mail, welke binnen veertien dagen betaalt dient te worden. Mocht de consument geen toestemming krijgen om achteraf te betalen met Billink, dan verzoeken wij de consument om gebruik te maken van een andere betaalmethode.

  • Wat is het voordeel om achteraf betalen aan te bieden?

    Wanneer je achteraf betalen aanbiedt in de check out van jouw webshop geef je de consument extra redenen om te bestellen. Er wordt een betrouwbare betaaloplossing geboden, de consument kan immers eerst de bestelde producten zien voordat er wordt overgegaan tot betaling. Daarnaast zou kunnen dat een consument een bestelling wilt plaatsen, maar geen reader of creditcard bij de hand heeft. Het kan voorkomen dat de maand iets langer is dan het salaris, terwijl de consument het product direct nodig heeft. De mogelijkheid tot achteraf betalen haalt eventuele drempels weg voor de klant en kan meer omzet genereren. De bestelling kan nu wel geplaatst worden, in plaats van dat er tot een ander moment gewacht wordt.

  • Kunnen zakelijke klanten ook achteraf betalen met Billink?

    Zeker, Billink achteraf betalen is zowel B2C als B2B aan te bieden. Voor zakelijke bestellingen is het limiet maximaal €10.000,-.

  • Welke plugins en integraties biedt Billink aan?

    Op de pagina “integraties en toepassingen” zijn alle platformen te vinden waarmee Billink gekoppeld kan worden. Staat jouw plug-in er niet bij? Neem contact met ons op! Je kunt een e-mail sturen naar [email protected] of telefonisch contact opnemen op telefoonnummer 010-4141473.

  • Ik wil klant worden van Billink

  • Zijn er abonnements- of aansluitkosten verbonden aan Billink?

    Omdat wij geloven dat een succesvolle samenwerking van beide kanten komt, vinden wij het belangrijk dat jij Billink zonder aansluitkosten of abonnementsvorm kunt aanbieden. Het enige wat wij rekenen is een kleine vergoeding per transactie :).

  • Wat bedoelen jullie met orders per maand?

    Met het aantal orders per maand bedoelen wij het totale aantal orders wat jij met jouw webshop per maand draait.

  • Hoe kan ik een offerte aanvragen?

    Klik hier om te vragen naar de mogelijkheden, of check onze scherpe tarieven met de tarievencalculator.

  • Wat gebeurt er na een offerte aanvraag?

    Allereerst: bedankt voor de aanvraag! Wij versturen na ontvangen van de aanvraag direct een offerte naar jouw mailbox. Via de link in het bericht kun jij de offerte bekijken en ondertekenen. Na het ondertekenen nemen wij zo snel mogelijk contact met je op, zodat de samenwerking kan beginnen!

    Wanneer je een aanvraag hebt gedaan en geen offerte hebt ontvangen, kan het zijn dat de e-mail in je spambox is beland. Ook daar niets ontvangen? Dan raden wij aan om 5 minuten af te wachten. Als je dan nog steeds geen offerte hebt gekregen kun je het beste contact met ons opnemen via de telefoon of e-mail, wij helpen je uiteraard graag verder.

  • Welke contactgegevens hebben jullie van mij nodig?

    Omdat wij bij Billink houden van snelle communicatie via korte lijnen, benaderen we je graag op een direct e-mailadres of telefoonnummer. Zo kunnen wij jou altijd bereiken en snel van dienst zijn. De contactgegevens die jij gebruikt om jouw klanten van dienst te zijn gebruiken wij om debiteuren bij specifieke vragen naar jou door te verwijzen.

  • Wat is een BIC?

    Iedere bank heeft een eigen Bank Identifier Code (BIC). Daardoor komen internationale betalingsoverdrachten bij de juiste bank terecht. De BIC wordt ook wel SWIFT adres of SWIFT code genoemd. Zoek op de website van jouw bank naar de bijbehorende BIC.

  • Waar kan ik hulp krijgen bij de integratie van Billink in mijn webshop?

    Heb je hulp nodig bij de integratie van Billink in jouw webshop? Download hier de handleiding. Kom je er niet uit? Vul dan het contactformulier in en wij nemen zo snel mogelijk contact met je op!

  • Ik ben al klant bij Billink

  • Wanneer word ik uitbetaald?

    Wij betalen je altijd uit na het aantal dagen zoals afgesproken met jouw accountmanager. Je telt het aantal dagen van een order vanaf de startdatum. Elke maandag facturen wij, zodat je uiterlijk op dinsdag de uitbetaling ontvangt. Heb je vragen over de uitbetaling of is er iets misgegaan? Neem dan contact met ons op. Je kunt een e-mail sturen of telefonisch contact opnemen via telefoonnummer 010-4141473.

  • Wat gebeurt er als de klant niet (tijdig) betaalt?

    Wanneer een klant niet of te laat betaalt, staan wij garant voor het orderbedrag. De invordering van het bedrag gaat via aan ons gelieerde derde partijen. Als webshop loop je hierin geen enkel risico: ongeacht of de klant betaald heeft, keren wij het bedrag binnen de afgesproken termijn aan je uit.

  • Waarom kan mijn klant niet achteraf betalen met Billink?

    Nadat de consument zijn of haar gegevens heeft ingevoerd, voert Billink een kredietwaardigheidscheck uit. Het kan zijn dat de consument niet achteraf kan betalen met Billink. Hiervoor kunnen meerdere redenen zijn. Om de exacte reden te achterhalen kan de consument een schriftelijk verzoek sturen naar [email protected].

  • Wat zijn de openingstijden van de klantenservice van Billink?

    De klantenservice is te bereiken op maandag tot en met vrijdag van 08.30 uur tot 20.00 uur.

  • Hoe kan ik de klantenservice van Billink bereiken?

    Je kunt de klantenservice per e-mail bereiken, onder kantooruren via de chat (rechtsonder op deze pagina) en telefonisch op telefoonnummer 010-4141473.

  • Waar vind ik de algemene voorwaarden van Billink?

    De algemene voorwaarden (ook wel Billink Voorwaarden) zijn bijgesloten bij je contract wat je hebt met ons. Ben je niet meer in het bezit van het contract? Neem dan contact met ons op! Op zoek naar de gebruikersvoorwaarden? Klik dan hier.

  • Kun je geen antwoord vinden? Onze klantenservice zit elke werkdag voor je klaar van 9 tot 20u. Je kunt ons direct bereiken via de chat functie rechts onderin je scherm, telefonisch via 010 – 41 41 473, whatsapp via 010 – 41 41 473 of via het contactformulier.