De Payment Journey wordt gezien als onderdeel van de Customer Journey en volgt dus ook dezelfde vijf fases. Echter focussen we binnen de Payment Journey volledig op de betaalflow. We hebben een reeks best practices gedefinieerd waar iedere webwinkel direct mee aan de slag kan. Dit zorgt voor een betere conversie, een verlaagde Cart Abandonment Rate, en een hogere klant retentie, NPS en Customer Lifetime Value (CLV)
Awareness
Informatie over betalen en bezorgen in de awareness fase:
- Social media post / advertenties (online enoffline)
- Nieuwsbrieven
- Profielenop marktplaatsenen vergelijkingssites
Waar kun je aan denken?
- Post op social media over (achteraf) betalen
- Betaalmethodes in advertentie/ post zichtbaar
- Standaardbanner over betalen& bezorgen in nieuwsbrief
- Hashtags (#achterafbetalen #vandaagbesteldmorgeninhuis)
Consideration: Header
- Informatie vermeld over veilig betalen.
- Informatie vermeld over achteraf betalen.
- Klantbeoordeling aanwezig.
- Informatie over bezorgservice.
- Informatie over zakelijk bestellen.
Consideration: Footer
- Betaalmethodes zijn zichtbaar en klikbaar.
- Pagina over betalen / betaalmethodes.
- Indien van toepassing; Duidelijk dat je achteraf kunt betalen.
- Verzendmethodes zijn zichtbaar.
- Klantbeoordelingen zijn zichtbaar.
- Webwinkel certificaten zijn zichtbaar.
Lage Cart Abandonment Rate
Meer duidelijkheid op voorhand zorgt voor een hoger percentage afgeronde aankopen.
Meer klant retentie
Door de juiste betaalmix én een proactieve communicatie daarover zorg je voor meer terugkerende klanten.
Hogere NPS score
Een gesynchroniseerde Payment- en Customer Journey zorgt voor een betere klantbeleving en dus een hogere NPS.
Hogere CLV
Een hoge NPS en hoge retentie zorgen voor een betere Customer Lifetime Value.
Meer weten?
Pakketten
Bekijk onze pakketten en ontdek hoe voordelig jij Billink aan kunt bieden!
Naar Pakketten>
Integraties
Billink heeft voor vrijwel ieder platform of omgeving een integratiemogelijkheid.
Naar integraties>
Contact ons
Heb je vragen of wil je meer weten? Neem dan direct contact op
Contact>