Billink app
Billink app
Eerst zien, dan betalen!
Consument Zakelijk
Consument Zakelijk
Tarieven Contact
Altijd en overal inzicht van al je aankopen met de ‘Mijn Billink app’.

5 tips voor de optimale klantbeleving voor jouw achteraf betalende klanten.

Bij Billink zetten wij elke dag alles op alles om de optimale klantbeleving voor elkaar te boksen. Dit kunnen we natuurlijk niet alleen. Bart den Outer van Billink heeft voor jou vijf manieren op een rijtje gezet hoe jij met jouw webshop kan bijdragen aan een optimale klantbeleving! 

 

1. Wees duidelijk over het aanbieden van achteraf betalen op de landing- en product pagina’s

Klanten gooien aantoonbaar meer in hun winkelmandje als ze vooraf weten dat er bij het afrekenen gekozen kan worden voor achteraf betalen. Maak de klant dus zo vroeg als mogelijk duidelijk dat er afgerekend kan worden met Billink.
 

2. Stem het facturatieproces van Billink af met het afleveren van de zending. 

Bij Billink hanteren we niet voor niets de tagline Eerst zien, dan betalen. Hoe fijn is het dat het afleveren van de zending het startpunt is van de facturatie bij Billink. Dan weet je altijd zeker dat jouw klant eerst zijn spullen ziet, en dan pas betaalt. 
 

3. Snelle verwerking van retourzendingen 

Dé meest gemaakte opmerking richting de klantenservice van Billink: Ik heb mijn order retour gestuurd, maar de webshop heeft het nog niet verwerkt. Een snelle verwerking van een retourzending zorgt niet alleen voor een blije klant, het zorgt er ook voor dat het limiet van de klant weer vrijgegeven wordt. Dat betekent weer verder met bestellen!
 

4. Wees bereikbaar voor vragen en wees eerlijk over de reactietijd  

Een van de meest gehoorde irritaties bij klanten: De webshop is niet bereikbaar. Het klinkt logisch om bereikbaar te zijn, toch is dit niet vanzelfsprekend. Ook belangrijk: manage de verwachting bij de klant. Als je niet in staat bent om een webchat binnen 1 minuut op te pakken, kies er dan voor om dit niet aan te bieden. 

 

5. Benadruk de voordelen van betalen via Billink 

Uit diverse onderzoeken is gebleken dat veiligheid en controle over de betaling en zekerheid over de kwaliteit van je bestelling de belangrijkste redenen zijn voor klanten om te kiezen voor achteraf betalen met Billink. Laat de kans dus niet liggen om dit kenbaar te maken aan jouw shoppende klant!  

 

Bart den Outer 
Bart den Outer is sinds 2010 actief binnen de e-commerce en sinds 2018 verbonden aan Billink. In zijn functie als Operations Manager houdt hij zich onder andere bezig met klantbeleving, klant-optimalisatie en incassoprocessen. 

Deel dit artikel op:

Ook Billink in je checkout?

Bereken je tarief

Of klik hier om een offerte op te vragen. Onze sales afdeling zal dan een passend voorstel voor je opstellen en dit binnen 24 uur toesturen.

Gerelateerde Blogs

Rik-Burgersdijk-Jelle-Gudden-6

Zakelijk achteraf betalen met Billink | Proforto vertelt

Trots! Wij zijn FD Gazelle 2021 (7) try

Yes! Billink is FD Gazelle 2021!

Untitled design-High-Quality

Identificatie via de vertrouwde omgeving van je bank

Meer weten?

Calculator

Tarieven Calculator

Vul onze tarievencalculator in en ontdek hoe voordelig jij Billink aan kunt bieden!
Naar Tarieven Calculator>

Integraties

Integraties

Billink heeft voor vrijwel ieder platform of omgeving een integratiemogelijkheid.
Naar integraties>

Offer

Offerte aanvragen

Vul het onderstaande formulier in en wij sturen je een super scherpe offerte.
Offerte aanvragen>

  • webwink
  • webshop keurmerk officeel partner