Klant worden
Kennis & media
Klantenservice zakelijk
Klantenservice is NU OPEN.
Wij zitten iedere werkdag van 8:30 tot 17:00 voor je klaar.
Consument Zakelijk

Betalingsachterstanden door thuiswinkelen.

Help jouw klanten betaalachterstanden te reduceren

Jan 6, 2020

Minister van Financiën Wopke Hoekstra schrijft in een Kamerbrief dat postorderbedrijven en webwinkels nog altijd klanten hebben met te grote betalingsachterstanden. Veel mensen steken zich door thuiswinkelen in de schulden, omdat er mogelijkheden worden geboden tot bijvoorbeeld achteraf betalen of het aangaan van een lening en worden op dit moment niet genoeg beschermd door webwinkels.

De Autoriteit Financiële Markten liet eerder het Bureau Krediet Registratie onderzoek doen naar betalingsachterstanden. In 2017 had 34% van de klanten die een lopend krediet hadden bij een postorderbedrijf een betalingsachterstand. Begin vorig jaar werd bekendgemaakt dat het percentage al was afgenomen naar 26%. De minister vindt dit echter nog steeds een te groot aandeel en geeft bedrijven nog een jaar de tijd om het percentage te verlagen.

Werkt achteraf betalen schulden in de hand?

Achteraf betalen zou betalingsachterstanden en schulden in de hand werken, zo wordt regelmatig gedacht. Maar is dit wel waar? Billink achteraf betalen bewijst het tegendeel. Billink zorgt op verschillende manieren dat overkreditering niet mogelijk is.

Eén van deze manieren is de geavanceerde credit check die wordt uitgevoerd zodra een consument een bestelling plaatst en kiest om achteraf te betalen met Billink. Door middel van slimme technologie wordt een consument geaccepteerd of geweigerd. Hierdoor kan de consument niet eindeloos orders plaatsen om vervolgens niet te betalen, waardoor er ook geen grote schuld wordt opgebouwd. Daarnaast wordt het kredietlimiet bij bestaande klanten variabel en afhankelijk van het betaalgedrag bepaald.

Ken je achteraf betalende klanten

De algemene opvatting is dat het vaker de ‘kwetsbare’ groep in onze samenleving is die het meeste gebruik maken van een dergelijke dienst zoals achteraf betalen of het aangaan van kredieten. Klopt deze opvatting wel? Achteraf betalen specialist Billink heeft onderzoek gedaan naar de klant die kiest voor een uitgestelde betaling en de uitkomsten gepubliceerd in een gratis whitepaper.

Begin het jaar goed en bescherm je klanten tegen het opbouwen van grote schulden. Wil je meer informatie over Billink achteraf betalen? Neem dan contact met ons op.

Wil je de gratis whitepaper ‘Ken je achteraf betalende klanten’ lezen? Download de whitepaper hier.

Bronnen: De Telegraaf, Nu.nl


Heb je een vraag naar aanleiding van dit artikel? Neem dan contact met ons op via het onderstaande formulier.

Selecteer wat op jou van toepassing is:

Heb je vragen of wil je meer weten?

Neem contact op!

Of bel 0900 - 04 000 31