Klant worden
Kennis & media
Klantenservice zakelijk
Klantenservice is NU OPEN.
Wij zitten iedere werkdag van 8:30 tot 17:00 voor je klaar.
Consument Zakelijk

PostNL stopt met verzending onder rembours.

Betalen bij ontvangst via PostNL niet meer mogelijk – achteraf betalen als alternatief

Nov 12, 2019

Als webshop eigenaar heb je verschillende mogelijkheden om jouw klant te laten betalen. Eén van de beschikbare betaalmethodes is het verzenden onder rembours via PostNL. Gebruik jij deze verzendmethode in jouw webshop? Dan heb je vast meegekregen dat het vanaf 1 januari 2020 niet meer mogelijk is om een klant te laten betalen bij ontvangst van een pakket.

Volgens PostNL wordt er steeds minder gebruik gemaakt van de mogelijkheid om te betalen bij ontvangst. Daarom kiest het bedrijf ervoor om deze betaalmogelijkheid niet meer aan te bieden vanaf het begin van het nieuwe jaar.

Om jouw lidmaatschap te behouden bij Thuiswinkel.org is het belangrijk dat je aan alle eisen voldoet, waaronder het kunnen aanbieden van een achteraf betaalmethode. Als verzenden onder rembours met PostNL straks niet meer mogelijk is, welke optie ga je dan aanbieden?

“Achteraf betalen met Billink is de perfecte vervanger voor het verzenden onder rembours.”

Maak je je als webshop eigenaar zorgen om het feit dat je niet meer onder rembours kan verzenden via PostNL? Dat is nergens voor nodig! Wellicht heb je al naar andere betaalmogelijkheden gekeken welke je in plaats van verzenden onder rembours kan aanbieden. Heb je al eens aan achteraf betalen gedacht?

Voordelen achteraf betalen ten opzichte van verzenden onder rembours:

  • Door achteraf betalen aan te bieden aan jouw klanten heb je geen gedoe meer met cash- of pinbetalingen aan de deur. De klant ontvangt de factuur vanuit Billink nadat de bestelling is ontvangen. Deze kan gemakkelijk worden voldaan via een iDEAL link.
  • Daarnaast hoef je geen rekening meer te houden met de afmetingen, gewichtsmaten en andere voorwaarden die wél aan het verzenden onder rembours werden gesteld.
  • Bij verzenden onder rembours kreeg een klant pas toestemming om een pakket open te maken op het moment dat de betaling aan de deur was afgerond. De klant kon niet beoordelen of de bestelling aan de verwachting voldeed. Bij achteraf betalen heeft de klant wel deze mogelijkheid.
  • Als jouw klanten kiezen voor achteraf betalen, hebben zij langer de tijd om te besluiten of zij de bestelling willen houden, dan tijdens het verzenden onder rembours. Jij hoeft hierdoor niet langer te wachten op je geld, want jij kiest zelf wanneer de uitbetaling plaatsvindt. Bij Billink is dit al mogelijk vanaf 7 dagen!
  • De klant zal sneller zijn of haar winkelmandje vullen als de mogelijkheid geboden wordt tot achteraf betalen. Daarnaast zijn mensen sneller geneigd producten te houden die zij in handen hebben gehad. Wat zorgt voor een stijging van de omzet en conversie in jouw webshop.

Laat Billink achteraf betalen ervoor zorgen dat jouw omzet en conversie worden verhoogd! Bereken hier gemakkelijk jouw tarief door middel van onze tarievencalculator. 

Wil je eerst meer weten over Billink of ons spreken? Neem dan contact met ons op. Wij zijn van maandag tot vrijdag van 8.30 uur tot 17.00 uur te bereiken op telefoonnummer 010 41 41 473 of via e-mailadres [email protected]


Heb je een vraag naar aanleiding van dit artikel? Neem dan contact met ons op via het onderstaande formulier.

Selecteer wat op jou van toepassing is:

Heb je vragen of wil je meer weten?

Neem contact op!

Of bel 0900 - 04 000 31