Klant worden
Kennis & media
Klantenservice zakelijk
Klantenservice is NU OPEN.
Wij zitten iedere werkdag van 8:30 tot 17:00 voor je klaar.
Consument Zakelijk

Verantwoord achteraf betalen met Billink.

Online aankopen nemen toe – Maar ook de klachten hierover

Aug 26, 2019

We kopen in Nederland meer en meer online. Je merkt het zelf, maar recentelijk deed het Centraal Planbureau er groot onderzoek naar. Het vaakst gekocht zijn kleding- of sportartikelen, reizen en tickets. De aankoopbedragen varieerden doorgaans van de €100,- tot €500,-.

Interessant gegeven uit het onderzoek: de grootste klacht was te late levering. Driekwart van de online shoppers heeft hier last van gehad! Dat is mede waarom de service van Billink ontzettend handig is.

Is uitgesteld betalen hetzelfde als op krediet betalen?

Er wordt gesuggereerd dat uitgesteld betalen, pas betalen als je een product ontvangt en niet meteen als je het bestelt, een variant is van kopen op krediet. Waardoor het ook een risico met zich mee brengt. Mensen zouden er meer en onverantwoordelijker aankopen mee gaan doen.

De betaling uitstellen is niet hetzelfde als op krediet betalen. Als je op krediet koopt, wordt het bedrag later afgeschreven en is er geen connectie meer tussen aanschaf en betaling. Door vooruit te betalen is de connectie ook minder aanwezig. Men heeft immers een aantal dagen eerder betaald dan dat de bestelling geleverd wordt. Met de achteraf betaalmethode van Billink betaal je pas zodra je het product in handen hebt. De connectie tussen product en betaling wordt er juist mee versterkt en niet verzwakt. Men is eerder geneigd een product te houden en ervoor te betalen als men het gezien en vastgehouden heeft.

Vijf argumenten voor verantwoord betalen met Billink

Dat is een psychologische redenering. Billink heeft een aantal procedures ingesteld om ervoor te zorgen dat uitgesteld betalen niet tot ongewenst koopgedrag kan leiden:

  1. Het algemene betaalgedrag wordt gemonitord. Dit wordt gedaan om te voorkomen dat men teveel openstaande schulden opbouwt. Onze systemen zijn hier speciaal op ingericht.
  2. Bestel je voor het eerst met Billink? Dan vragen we je eerst de betaling te voldoen, voordat een nieuwe bestelling geaccepteerd wordt.
  3. Als je teveel facturen hebt openstaan, wordt een nieuwe bestelling niet meteen geaccepteerd om te voorkomen dat je een betalingsachterstand oploopt. Er wordt door middel van algoritmes een betaallimiet ingesteld.
  4. Eén van de checks die wij uitvoeren, is op het bewindsregister. Wie onder financieel bewind staat, kan zolang geen gebruik maken van onze achteraf betaaldienst. Dit is ter bescherming van de persoon zelf en van de webwinkels.
  5. Onze incassopartners worden met zorg gekozen. Zowel Billink als haar incassopartners willen een passende oplossing bieden, niet enkel strikt openstaande bedragen innen.

Je ziet, deze regels en systemen houden het goed en veilig gebruik van Billink in stand. Voor de consument én voor de eigenaren van de webshops.

Meer informatie over verantwoord betalen met Billink

Wil je meer informatie over achteraf betalen met Billink? Kijk dan op onze pagina met veelgestelde vragen. Staat jouw vraag er niet bij? Neem contact op via telefoonnummer 010 41 41 473 of e-mailadres [email protected] voor overige vragen.

Heb je een vraag naar aanleiding van dit artikel? Neem dan contact met ons op via het onderstaande formulier.

Selecteer wat op jou van toepassing is:

Heb je vragen of wil je meer weten?

Neem contact op!

Of bel 0900 - 04 000 31