Consument Zakelijk

Waarom spreekt achteraf betalen ons zo aan?.

De psychologie achter achteraf betalen

Oct 28, 2019

Je ziet het bij steeds meer webshops als betaalmethode: de mogelijkheid om na ontvangst te betalen in plaats van tijdens het bestellen. Waarom zou men dit doen? En wat is het voordeel voor jou als webshop eigenaar?

Eerst zien, dan betalen. Eigenlijk is het net als in een fysieke winkel. Als koper wil je een product bekijken en voelen, misschien zelfs wel ruiken. Pas als je weet wat voor vlees je in de kuip hebt, ben je bereid er je geld aan uit te geven. Maar het is meer dan dat.

Veilig en gemakkelijk

De optie om niet meteen te hoeven afrekenen geeft klanten een veilig gevoel. Misschien is jouw webshop nieuw voor de klant en vertrouwt hij of zij deze nog niet helemaal. Dan is op factuur betalen een goede oplossing. Ook als men niet precies weet of het product dat hij of zij bestelde aan de verwachting voldoet is het fijn als er laagdrempelig besteld kan worden en het product weer kan retourneren als het niet bevalt. Er komt vervolgens geen financiële rompslomp bij van bedragen die weer teruggestort moeten worden.

Daarnaast is het ook gewoon gemakkelijk! Men hoeft tijdens het aankoopproces niet meer op zoek naar een bankpas of creditcard. Eerst bestellen en betalen komt later.

En anno 2019 gaan we natuurlijk allemaal voor gemak. We zijn allemaal druk en willen dat zoveel mogelijk uit handen wordt genomen. Is dit ook niet de reden dat we massaal aan het online shoppen zijn geslagen?

Stijging aantal online aankopen

Wist je dat 96% van alle Nederlanders boven de 15 jaar online winkelt? In 2018 deden deze consumenten 242 miljoen aankopen met een online omzet van €23,7 miljard. Dit is 10% meer dan in 2017 en naar verwachting zal dit aantal ook dit jaar toenemen. Stel je voor dat deze kopers in jouw webshop terechtkomen. Dan wil je de aankoopprocedure toch zo gemakkelijk mogelijk maken?

Voordelen achteraf betalen voor de ondernemer

Voor jou als webshop eigenaar is het grote voordeel dat achteraf betalen aanbieden in jouw webshop de omzet en conversie doet stijgen. De consument die nu zijn bestelling kan afronden en niet het scherm hoeft af te sluiten, omdat hij zijn Rabo scanner of E.dentifier niet bij zich heeft, is toch weer een klant. De twijfelende consument die niet precies weet of dit het product is wat hij of zij zocht, kan nu eerst de bestelling bekijken voordat er wordt overgegaan tot betalen. Een consument is geneigd eerder te betalen voor een product dat hij of zij in handen gehad heeft.

En wil jij als drukke webwinkeleigenaar stiekem ook niet dat de facturatieprocedure uit handen wordt genomen? Zodat je daar niet meer naar om hoeft te kijken?

Als je kiest voor Billink achteraf betalen hoef je niet zelf de factuur te versturen en weet je zeker dat je je geld krijgt. Daar zorgen wij voor.

Achteraf betalen met Billink

Billink is een 100% Nederlandse achteraf betaalprovider en onderscheidt zich door lage tarieven én de mogelijkheid om ook jouw Belgische en zakelijke klant achteraf te laten betalen. Wil je weten waarmee wij je nog meer van dienst kunnen zijn? Neem contact met ons op via telefoonnummer 010 41 41 473 of stuur een e-mail naar [email protected]

Bron: thuiswinkel.org.

Heb je een vraag naar aanleiding van dit artikel? Neem dan contact met ons op via het onderstaande formulier.

Selecteer wat op jou van toepassing is:

Heb je vragen of wil je meer weten?

Neem contact op!

Of bel 0900 - 04 000 31