Consument Zakelijk

Whitepaper achteraf betalend Nederland.

Leer jouw achteraf betalende klanten kennen en verbeter de klantervaring in je webshop

Dec 13, 2019

Er wordt veel gezegd en geschreven over achteraf betalen. Maar wat zijn nu de feiten? En hoe zorg je ervoor dat je business naadloos aan blijft sluiten op wat de klant wil? Dat begint natuurlijk met het kennen van je klanten. Wanneer je over relevante feiten beschikt ben je immers pas écht goed in staat om de klantervaring in jouw webshop nóg verder te verbeteren. Heb jij de cijfers uit je markt exact in beeld?

Billink heeft onderzoek gedaan naar klanten die kiezen voor uitgestelde betalingen en deze bevindingen in de vorm van een gratis whitepaper uitgebracht onder de naam ‘Ken je achteraf betalende klanten’.

In het kort:

• Vrouwen maken vaker de keuze voor een uitgestelde betaling.

• Achteraf betalen is populair onder een jonger publiek.

• Hoger opgeleiden vermijden risico’s bij het doen van aankopen.

De online shopper:

De cijfers uit het onderzoek van Billink worden vergeleken met de gegevens uit de laatste GfK Thuiswinkel Markt Monitor Q2 2019. Deze gegevens laten zien dat de online bestedingen €5,9 miljard bedragen, bestaande uit 63 miljoen aankopen, welke gedaan werden door 11,7 miljoen mensen.

De algemene online shopper ziet er als volgt uit: bovengemiddeld hoog opgeleid, met een hoog inkomen en is tussen de 15 en 49 jaar oud.

Maar hoe zit het met de cijfers omtrent de online achteraf betalende shopper? Wat kenmerkt deze shopper en waar kan jij als webshop eigenaar op inspringen?

Vrouwen maken vaker de keuze voor een uitgestelde betaling

Uit het onderzoek blijkt dat vrouwen vaker kiezen om achteraf te betalen. Dit gegeven biedt jou als webshophouder kansen. Hoe kan je dit het beste in jouw strategie verwerken?

Achteraf betalen is populair onder een jonger publiek

Jong volwassenen betalen het liefst achteraf. In welke leeftijdscategorie valt deze groep en wat is het verschil met de direct betalende online shopper? En hoe zit het dan met een oudere doelgroep, van welke betaaloptie maken zij het meeste gebruik?

Hoger opgeleiden vermijden risico’s bij het doen van aankopen

‘Sociaal-economisch kwetsbaardere mensen kiezen vaker voor achteraf betalen.’ Waarschijnlijk ken je deze algemene opvatting wel. Maar is dit waar? Welke huishoudens kiezen vaker voor achteraf betalen en toont het inkomen een correlatie met de keuze voor een uitgestelde betaling?

De antwoorden op bovenstaande vragen lees je in onze whitepaper ‘Ken je achteraf betalende klanten’. Ben je benieuwd naar de gehele versie en wil je jouw achteraf betalende klanten beter leren kennen? Download dan hier de whitepaper.

Heb je na het lezen van onze whitepaper nog vragen of opmerkingen? Neem dan contact met ons op. Wij zijn van maandag tot en met vrijdag van 8.30 uur tot 17.00 uur te bereiken op telefoonnummer 010 41 41 473 of via e-mailadres [email protected]

Heb je een vraag naar aanleiding van dit artikel? Neem dan contact met ons op via het onderstaande formulier.

Selecteer wat op jou van toepassing is:

Heb je vragen of wil je meer weten?

Neem contact op!

Of bel 0900 - 04 000 31